Sunday, November 6, 2011

Selamat Hari Raya Aidil Adha...

As Salam..

Selamat Hari Raya AidilAdha.... Alhamdulillah syukur pada Allah yang masih beri peluang pada aku untuk meraikan hari raya ni bersama keluarga tercinta....

Patutnya tahun ni beraya di Terengganu Raya pertama, disebabkan kami ambil bahagian jadi petang raya pertama baru kami sekeluarga balik Terengganu...

Jadi raya pertama beraya di Balok dulu...



Antara menu-menu di pagi raya...




Nasi dagang


Gulai Ikan Tongkol


Nasi Dagang Ma memang marvellous... Tak sama dengan yang lain.... Pas ni nak try buat sendiri..hehehe sedap atau tak itu lain ceritanya....hehehehe yang penting aku nak try buat satu hari nnt...InsyaAllah...


Ketupat Moden


Kuah Kacang



Sebelum solat makan, lepas solat pun makan....kui kui kui


Antara jemaah yang ponteng gi solat Raya...


Anak dara yang sedondon dengan mak dara...




5 beradik beraya!!


Aisyah dengan sepupunya Afifah..



Posing lagi sebelum gi jumpa "Calon" yang bakal dikorbankan....




Jom tengok lembu kena korban!!!!



Ok..ni dia calonnya...hehehe


Korban kali ni di Masjid Besar Balok... Tahun ni 11 ekor lembu di korbankan.... Alhamdulillah ramai yang ambil bahagian kali ni...

Seram juga nak tengok, aku nyorok belakang suami aku...kui kui kui.. Ayah aku suruh tengok tapi tak boleh la... penakut juga aku ni... Bukan apa, aku takut timbul perasaan kesian bila tengok dia kena sembelih...(cis cover line nampak...hehehe)


Alahai anak sedara aku sorang ni... Mengamuk saja... Dah-dah la nangis, jom ummi nor belanja makan kuih raya, lagi sedap...

Lepas habis selesai hal korban, kami bertolak ke Terengganu lepas solat Asar... sambung raya di sana...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...