Monday, January 28, 2013

Syukur

Assalamualaikum....

Syukur terhadap Ilahi dengan limpah kurniaan yang tak terhingga... Lama sudah tak menjengah ke blog aku ni.. Terasa hari ni nak kembali menulis.

Pertama sekali ucapan syukur Alhamdulillah kerana Allah masih memberi aku umur yang panjang untuk terus hidup dan kudrat untuk membesarkan dan mencurahkan kasih sayang terhadap anak-anak serta menyayangi  dan mencintai suami.

Tahun baru banyak perkara baru yang akan aku tempuh.. Semakin besar anak terasa semakin mencabar untuk membesarkan mereka semua. Masing-masing ada kerenahnya.

Amin sudah masuk ke sekolah menengah dan begitu juga Amirul yang akan menduduki UPSR tahun ni dan bakal juga menjadi remaja. Cabaran aku untuk mendekati anak remaja aku, In syaa Allah akan aku cuba sebaik mungkin. Mengikut apa yang diajar oleh Kekasih kita iaitu Baginda Rasulullah s.a.w.


Aku harap diri aku sabar dalam mendidik anak-anak. Yang cuma aku harapkan mereka semua berjaya di duni dan akhirat nanti. Umi tak harapkan wang ringgit kalian, tapi umi cuma hendak kebahagiaan anak-anak di sisi Tuhan kelak. Biar kita miskin wang ringgit tapi kita jangan miskin budi pekerti dan juga Iman.. Dan aku sangat bersyukur kepada Allah kerana suami aku yang banyak beri dorongan. Sedih, duka aku semua dikongsi bersama..Alhamdulillah...

Umi sayang anak-anak umi semua.

Saturday, April 7, 2012

Sayang MA....

As salam...

Bulan 2, 3 & 4 memang full dengan besday...hehehehe

kalau besday bulan yang sama boleh la sambut sekali....

Selamat hari lahir buat mama tercinta.... Aku masakkan pulut kuning untuk Insan yang paling berharga dan tersayang dalam hidup ku... Kakcik sentiasa doakan Ma dalam lindungan Allah, panjang umur & dimurahkan rezeki...

.
Kakcik sayang Ma... Kalau Ma tak marah, tegur, rotan, jadi apa la aku sekarang ni... Kerja pun mungkin tak sebaik sekarang..

Mama memang comel...hehehe

Syukur terhadap Ilahi atas kurniaan yang tak terhingga ni...

Bila teringatkan kisah dolu-dolu, memang kelakor rasa dalam hati ni... Semua benda yang aku minta kebanyakannya kena reject...hahaha Biasala, zaman remaja... Macam-macam la benda ngarut...

Ma aku ni memang tegas dan garang orangnya... Bebel memang dah jadi rutin harian bak kata orang masa zaman remaja dulu...hehehe Tapi sekarang bila tak dengar Mama bebel, rasa rindu sangat.... Aku ikut perangai abah, tak pandai bebel... Anak abah la katakan...hehehe (tak caya tanya suami ku) Ngan anak-anak aku sekarang pun kalau aku tak suka aku direct marah dan kalau kurang sabar sikit aku terus lepuk je....huahuahua.. Kalau lepuk cepat sikit respon...(petua tau...hahaha)

Dulu aku tak berapa rapat dengan Mama aku, kalau apa-apa sume mintak ngan abah sebab abah lembut dan tak banyak cakap masa tu... Sampai waktu nak belajar masak pun aku nak masak ngan abah... Bukan apa takut kena marah....hahaha (Abah aku pandai masak, sebab dia bekas polis hutan.. Biasa dah masak-masak ni masa training dalam hutan dulu...)

Bila terkenang sume tu, aku nak ucap Terima kasih buat Mama ku tercinta sebab jaga & ajar anak Mama yang terbaik... Mama adalah Mama yang TERBAIK buat diri aku... Tak lupa ku panjatkan Syukur ke hadrat ILAHI atas PERMATA yang KAU turunkan buat diriku sekeluarga....

Monday, April 2, 2012

Hari dah nak hujan...

As salam...

Petang ni , jenguk-jenguk kat tingkap opis, tengok awan tebal sangat dan gelapnya... Nampak gaya macam lebat je hujan.... Kuantan sekarang ni dah nak jadi macam KL je... Kerap hujan sebelah petang... Teringat zaman belajar dulu, aku belajar kat Shah Alam.. Petang-petang kerap je hujan... Jadi tak payah aku nak siram dah pokok kat umah pagi-pagi sebelum gi keje... hehehe satu kelebihan tu....

Apa pun kita kena bersyukur....Alhamdulillah atas kurniaan Ilahi ni... Nak dibandingkan negara lain, ada negara yang jarang-jarang je hujan, tanaman pun kering.. 





Gambar ni aku ambik sekitar kawasan kilang tempat aku keje.... Tengok awan bergerak dengan laju sekali....


Sempat lagi ambik video.... bukan apa, cuma kagum je dengan anugerah tak terhingga ni....


Jangan lupa baca doa hujan, semoga hujan yang turun membawa RAHMAT buat kita.... AMIN...

Thursday, March 29, 2012

Aisyah ada permainan baru...

As salam...

Aisyah dapat mainan baru....yeye...mmmm....

Alahai anak dara umi ni, umi beli mainan tak nak main pun, kotak ni jugak jadi pilihan... Petang tadi, ada barang yang aku redemm dengan Mead Johnson dah sampai... Kotak tu aku letak dah asing, mulanya abang nya lah yang ambik buat main... Agaknya dia tengok abang dia seronok sangat main, dia pun sama naik la ngan abang dia...




Caa main apa la tu ye..... (Nama manja Aisyah)



Main la Caa... Asalkan Caa hepi, umi pun hepi.... Nanti bila dah puas, nanti panggil la umi ye...hehehe Umi sayang Caa...

Tuesday, March 27, 2012

Aisyah dan lagu intro Upin & Ipin

As salam...

Budak-budak memang minat betul dengan Upin & Ipin... Termasukla anak-anak aku sendiri... jom tengok video anak dara ni yang excited sangat dengan kartun ni.... Itu baru dengar intro lagu nak mula....hahahaha

 Enjoy....

video

Saturday, March 24, 2012

Selamat Hari Lahir Sayang...

As salam...

Selamat Hari Lahir buat suami ku yang tercinta.. Doaku buatmu sayang...


Untuk pertama kalinya aku buat kek besday nya ... 


Inilah hasilnya.... Don't judge buy its cover...hehehe

Hari spesel ni, aku masakkan Nasi Arab, gulai daging & ayam rempah...

Buat suamiku, terima kasih atas segalanya... kerana dirimu adalah suamiku yang tersayang dan yang terbaik... Semoga rumah tangga yang dibina kekal hingga ke akhir hayat kita...

Friday, March 23, 2012

Aisyah, 10 bulan suda....

As salam....

Hari ni ada appointment dengan cik misi... Hari ni genap Aisyah 10 bulan... Anak dara umi sorang ni makin besar makin lincah.... Aisyah baru 7.3kg... "Mek Cah" ni memang kecik orangnya.... Anak dara sorang peneman nak berborak dengan Umi bila besar nanti...


 


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...