Saturday, April 7, 2012

Sayang MA....

As salam...

Bulan 2, 3 & 4 memang full dengan besday...hehehehe

kalau besday bulan yang sama boleh la sambut sekali....

Selamat hari lahir buat mama tercinta.... Aku masakkan pulut kuning untuk Insan yang paling berharga dan tersayang dalam hidup ku... Kakcik sentiasa doakan Ma dalam lindungan Allah, panjang umur & dimurahkan rezeki...

.
Kakcik sayang Ma... Kalau Ma tak marah, tegur, rotan, jadi apa la aku sekarang ni... Kerja pun mungkin tak sebaik sekarang..

Mama memang comel...hehehe

Syukur terhadap Ilahi atas kurniaan yang tak terhingga ni...

Bila teringatkan kisah dolu-dolu, memang kelakor rasa dalam hati ni... Semua benda yang aku minta kebanyakannya kena reject...hahaha Biasala, zaman remaja... Macam-macam la benda ngarut...

Ma aku ni memang tegas dan garang orangnya... Bebel memang dah jadi rutin harian bak kata orang masa zaman remaja dulu...hehehe Tapi sekarang bila tak dengar Mama bebel, rasa rindu sangat.... Aku ikut perangai abah, tak pandai bebel... Anak abah la katakan...hehehe (tak caya tanya suami ku) Ngan anak-anak aku sekarang pun kalau aku tak suka aku direct marah dan kalau kurang sabar sikit aku terus lepuk je....huahuahua.. Kalau lepuk cepat sikit respon...(petua tau...hahaha)

Dulu aku tak berapa rapat dengan Mama aku, kalau apa-apa sume mintak ngan abah sebab abah lembut dan tak banyak cakap masa tu... Sampai waktu nak belajar masak pun aku nak masak ngan abah... Bukan apa takut kena marah....hahaha (Abah aku pandai masak, sebab dia bekas polis hutan.. Biasa dah masak-masak ni masa training dalam hutan dulu...)

Bila terkenang sume tu, aku nak ucap Terima kasih buat Mama ku tercinta sebab jaga & ajar anak Mama yang terbaik... Mama adalah Mama yang TERBAIK buat diri aku... Tak lupa ku panjatkan Syukur ke hadrat ILAHI atas PERMATA yang KAU turunkan buat diriku sekeluarga....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...