Monday, November 7, 2011

AidilAdha Part 2

As Salam...

Petang raya pertama Aidil Adha, kami sekeluarga balik ke kampung suami di Kg Atas Tol Kuala Terengganu...

Bertolak dalam pukul 6 pm dan sampai pukul 8:30 pm... Sekarang kan dah ada highway... Jadinya tempoh berjalan pun berkurang... Bolehla jimat 30 minit...hehe

Esoknya... Daging korban yang ada kita buat satey.. Original punya... Mari mari mari!!!




Satey daging yang menyelerakan...umm...

Penunggu satey yang setia... Ada la separuh hilang... Ke mana agaknya ye??? hehehe

Dah puas makan satey daging, tulang dia kita wat sup pulak.. Kenyang aku ari tu makan daging je, sampai nasi pun tak lalu nak makan...





Lepas puas makan, masa untuk rehat pulak...





Sebelah petang pula, aku sekeluarga dan mak mertua pergi melawat Tok & Nenek Amin, Amirul & Aiman di Felda Belara.. Tok Nenek Amar dan Aisyah juga... Neneknya kurang sihat, ada penyakit kencing manis. Dia baru je keluar dari hospital setelah 16 hari kena tahan.. Semoga "Mek" cepat sembuh dan boleh berjalan seperti biasa...Amin..




Sebelum pergi Belara, kita posing dulu... kih kih kih.. Sedondon lagi kita ye Aisyah...






On the way ke Belara, kelakar betul umi tengok Amin Amirul tidur dalam kereta.. Boleh la dia tido macam ni. Kalau aku sakit kepala dah...hehhee







Cer tengok dia tido guana...hehehe (cakap terengganu skit)






Ada satu benda aku baru kenal....hehehe Mungkin biasa bagi orang lain, tapi ni pertama kali aku tengok benda ni....


Ni lah bendanya...Buah Nipah... Isi dia lembik sebab buah muda lagi ni.. Dapat kenal juga aku....


Itulah serba sedikit coretan kenangan di hari raya aidil adha baru-baru ni...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...