Monday, November 21, 2011

Cuti Sekolah Sudah Bermula...

Assalamualaikum...

Cuti Sekolah dah pun bermula Sabtu baru ni (19.11.2011).. Seronok la bebudak ni... Tak sabar-sabar nak balik kampung.

Pagi Sabtu tu, dalam pukul 11 pagi, kami sekeluarga bertolak ke Terengganu.. Nak pos anak-anak ni dok kampung..hehehe bukan mainnya suka dapat duduk kat kampung. Duduk kat umah pun boring je, umi & abah keje.. Awal-awal lagi dah request nak balik...

Esoknya...(20.11.2011)

Alhamdulillah balik kali ni, rezki aku dapat makan buah cempedak.. Sedapnya.... (Fresh dari Ladang..hehehe)


Ni lah pokok tu, belakang umah je... Adik ipar aku bagitau, pokok ni dah beratus tahun usianya.. Tapi still lagi anak cucu dapat makan... Jasa orang tua-tua dulu...








Perghh...memang sedap buah cempedak ni.. Petang tu mak mertua gorengkan... Sayang ma... hehehe

Kalau kat kampung, banyak sayur & buah dapat makan fresh... Kalau aku nak makan nasi ngan ulam kacang botol, pergi petik je kat belakang umah... Haa...tak semua orang dapat peluang macam ni...hehehe

Budak-budak ni kalau balik memang seronok la sebab kalau nak main, pergi je sebab tanah lapang.. Kereta & motor pun takda. Keselamatan pun terjamin...



Tengok budak kecik ni, punya la penat main sampai tertido letih....


Tido sampai mengeruh.. Seronok sangat ramai sepupu nak main... Masa si Amar ni tido, kucing ni pun tido....





Tengok tu, tido pun atas bantal juga...hahaha Ini sudah lebih... Ni kucing kesayangan bapa mertua ku... Kalau hilang, dia akan cari sampai dapat... Sayang betul dia kat kucing..




Tengah hari, aku ada project sendiri...hehehe




Projeknya.. Memasak Nasi Arab...huhuhu




Dah lama mak mertua aku nak makan, at last dapat juga aku masakkan... Ni lah Nasi Arab tu...




Amacam?? Terliur tak?hehehe





Kari daging.. beli rempah kari India punya, ingatkan pedas rupanya tak.. Kena tambah serbuk cili sikit untuk pedaskan sikit..




Makan bersama ayam goreng rempah..


Sayur acar timun..


Hari tu makan je aku..hehehe diet macam mana la ni...diet ke??wakaka....


Pagi-pagi mak mertua aku buat kuih 'tepung kapur' + nasi goreng + beli ketupat pulut.. Tengah hari aku buat nasi arab.. Petang pula makan cempedak goreng dengan ubi kayu goreng...


Tengah-tengah waktu hujan pula sekarang, perut ni asyik lapor je...hehehe apa lagi makan je la.... Datang pulak orang jual kuih, beli pulak kuih bakar... kononnya suap Aisyah...hahaha suap Aisyah sikit je, umi dia yang makan lebih... Sambil makan kuih, mak mertua ku goreng keropok...alasan suap Aisyah lagi...huahuahua....


Lepas makan malam, aku dan suami nak bertolak balik... Tinggal la 3 beradik ni di rumah toknya...


Aku sempat pesan, kalau buat degil umi ambik buat balik... mmm...sengih je buleh 3 beradik ni...


Kesian budak Amar ni, takda geng nak gaduh... nak nangis juga dia bila tengok abang-abang tak masuk kereta.. Last umi pujuk, "nanti kita ambik abang ye".. baru ok sikit dia... Yelah, biasa ada geng nak gaduh, ni geng gaduh duduk kat kampung...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...